Культура Київської Русі Х – ХІ століття додаток до матеріалів роботи творчої групи вчителів історії Полтавського району 2011р



Дата конвертації31.03.2017
Розмір9,34 Kb.

Культура Київської Русі Х – ХІ століття додаток до матеріалів роботи творчої групи вчителів історії Полтавського району 2011р.

Розвиток писемності на Русі

Берестяні грамоти

  • Написи на березовій корі були досить поширеними в період Київської Русі. Це був дешевий матеріал придатний для письма. Писали по ньому спеціальними металевими стержнями.

Хрещення Русі

  • Головна реформа Володимира Великого, яка привела до об'єднання русичів у 988 році.
  • Розпис у Володимирському соборі м. Києва.
  • В. Васнєцов

Десятинна церква

  • Перша кам'яна церква збудована в Х ст. Внутрішній простір перекривається зводами у формі хреста, над якими височить купол. Підлогу викладено плитками та мозаїкою, а стіни розписані фресками.

Києво – Печерська Лавра

  • В ХІ ст. культове будівництво набуває важливого значення. В цей час засновуються монастирі, серед них і Печерський. Взірцем монастирського храму був Успенський храм Печерського монастиря збудований грецькими майстрами.
  • У монастирі існувала іконописна майстерня, де писав ікони відомий художник Алімпій.

Сучасний вигляд Лаври та Головної Дзвіниці

Золоті Ворота м. Київ

Софійський Собор

  • Збудований за наказом Я. Мудрого на честь перемоги над печенігами в І пол. ХІ ст. Став головним митрополичим храмом, де відбувалися урочисті державні церемонії, укладалися договори,приймали послів.

Внутрішній розпис собору Святої Софії

  • Використано фресковий живопис – картини написані фарбами на свіжій вогкій штукатурці

Центральний купол собору Святої Софії - Христос

  • Оздоблений мозаїкою – зображення з окремих різнокольорових шматочків скла, мармуру, каменів, які щільно закріплені на цементі або мастиці.

Богоматір Оранта

  • Центральний образ Софійського собору – Марія – Оранта, Богоматір – заступниця. Велика мозаїчна картина викладена золотою смальтою. Марія з суворим обличчям здається непорушною та всесильною. Барви її вбрання надають постаті урочистості, святковості.

Собор Святої Софії у Новгороді - ХІ ст.

  • Композицією близький до Софійського собору м. Києва, але нараховує лише п'ять куполів, зосереджених у центрі. Споруда оточена галереєю з вежею, яка вінчається ще одним куполом.
  • Більшість фресок храму не збереглася.

Спасо – Преображенський собор у Чернігові ХІ ст.

  • В інтер'єрі собору збереглися до наших днів мармурові фрагменти колон візантійського походження. У соборі поховані деякі чернігівські князі, зокрема і князь Ігор – один із головних героїв
  • Слова о полку
  • Ігоревім “ .

Церква Покрови на Нерлі ХІ ст.

Остромирове Євангеліє сер. ХІ ст.

  • Одна із релігійних книг, яка поширилася на Русі після запровадження християнства. Виготовлена в Києві дияконом Григорієм.
  • Ця книга зразок гармонійного поєднання мистецтва писаря та художника. Книга має кольоровий орнамент та мініатюри.

Остромирове Євангеліє

Ікони та образи

  • Іконописом прикрашали храми, палаци, помешкання заможних людей. Перші ікони завозилися з Візантії та Болгарії, згодом їх стали писати і на Русі.

“Руська правда”

  • Перший звід писаного давньоруського права складеного за часів Ярослава Мудрого. До збірника входило 18 статей.
  • До сьогоднішніх днів документ залишається найважливішим джерелом вивчення суспільних відносин і судочинства Київської Русі.

Монети князя Володимира Великого

  • Володимир першим на Русі став карбувати золоті і срібні монети. З одного боку монети був образ Христа, з іншого постать самого князя. На деяких монетах замість образу Христа карбувався знак “ тризуб ”.

Музичні інструменти

Київська садиба Х ст.

  • Основним будівельним матеріалом був ліс. Вся садиба огороджувалась парканом в середині якого розміщувався будинок та господарські будівлі.


База даних захищена авторським правом ©vaglivo.org 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка