Т. Г. Шевченко художник



Скачати 10,85 Kb.
Дата конвертації16.03.2017
Розмір10,85 Kb.

Обдарований від природи Тарас Шевченко рано відчув тягу до малювання. Ще змалку крейда і вуглинка були для нього неабиякою радістю. Все ними малює: стіни, лави, стіл в хаті і на дворі, в себе і у гостях.

  • Обдарований від природи Тарас Шевченко рано відчув тягу до малювання. Ще змалку крейда і вуглинка були для нього неабиякою радістю. Все ними малює: стіни, лави, стіл в хаті і на дворі, в себе і у гостях.

Про свою пристрасть до писання і малювання Кобзар оповів у вірші “А.О. Козачковському”

  • Довго те діялось. Ще в школі, Таки в учителя – дяка, Гарненько вкраду п’ятака – Бо я було трохи не голе. Таке убоге – та й куплю Паперу аркуш. І зроблю Маленьку книжечку. Хрестами І візерунками з квітками Кругом листочки обведу. Та й списую Сковороду Або “Три царіє со дари”

Талант художника проявився рано, значно раніше, ніж талант поета. Якщо перші літературні спроби припадають на 1836-1837 роки, то найбільш ранній малюнок, що дійшов до нас і відомий під назвою “Погруддя жінки” або “Жіноча голівка” датований самим автором ще 1830році. З цієї юнацької роботи і розпочалась творчість видатного художника.

  • Талант художника проявився рано, значно раніше, ніж талант поета. Якщо перші літературні спроби припадають на 1836-1837 роки, то найбільш ранній малюнок, що дійшов до нас і відомий під назвою “Погруддя жінки” або “Жіноча голівка” датований самим автором ще 1830році. З цієї юнацької роботи і розпочалась творчість видатного художника.
  • Селянська родина. 1843р. Полотно, олія.
  • Він став одним із перших художників, які прокладали новий реалістичний напрям, основоположник критичного реалізму в українському мистецтві.
  • Для Шевченка малювання стало потребою, вираженням його творчого духу.

Тема українського, простого народу та жіночої долі була згустком крові, що запеклась у його серці.

  • Катерина. 1842р. Полотно, олія.
  • Сліпа з дочкою. 1842р. Папір, олівець, сепія.
  • Циганка-ворожка.1841р. Папір, акварель.

Свої пейзажі Шевченко - художник не компонував, а змальовував краєвиди, які бачив перед собою. Саме тому в його робочих альбомах ми знайдемо багато начерків дерев, бур’янів, хат, церков.

  • Тополя.1839-1840р. Папір, олівець.
  • Хата батьків у Кирилівці. 1843. Папір,олівець.
  • Пейзажні малюнки Шевченка 1843 – 1847 рр. можна поділити на дві групи: малюнки, на яких зображено сільські краєвиди і пейзажі, на яких відтворені історичні та архітектурні пам’ятки.
  • В Решетилівці.1845. папір, туш, сепія, акварель.
  • Воздвиженський монастир у Полтаві . 1845. Папір, сепія, акварель, туш.
  • Почаївська лавра з півдня. 1846. Папір, акварель.
  • Костел св. Олександра у Києві. 1846. Папір, акварель.

Офорт – це гравюра на міді або цинку з малюнком, протравленим кислотами, а також друкарський відбиток з такої гравюри.

  • Офорт – це гравюра на міді або цинку з малюнком, протравленим кислотами, а також друкарський відбиток з такої гравюри.
  • Видубицький монастир.1844. Папір, офорт.
  • У Києві. 1844. Папір, офорт.
  • Судня рада. 1844. Папір, офорт.
  • Однією з перлин української національної графіки є “Живописна Україна”. Це альбом офортів Шевченка.

Його твори виставлялися на академічних виставках, а за видатні успіхи у гравюрі Шевченкові було присвоєно звання академіка.

  • Жінка на колінах перед монахинею. 1840-1842р.
  • Старости. 1844р. Папір, офорт.
  • Казка.1844. Папір, офорт
  • Велике місце в Шевченковому доробку належить портретам. Він почав працювати над ними ще кріпаком. В Академії продовжував роботу в цій галузі. Незабаром він стає одним з відомих і популярних портретистів.
  • Багато з них не дійшли до нашого часу і відомі лише з листування художника чи спогадів його сучасників.
  • Кількість автопортретів Шевченка важко піддається обліку.
  • Пожежа в степу. 1848. Папір, акварель.
  • Гористий берег острова Ніколая 1848-1849. Папір, акварель.
  • Укріплення Іргизкала 1848-1850
  • Киргизеня, 1856-1857. Папір, сепія
  • Дерева Мангишлаку 1851-1852. Папір, сепія, туш, білило
  • Хлопчик розпалює грубку 1848-1849. Папір, сепія

Серед творчої спадщини Шевченка є ряд робіт на релігійну тематику.

  • Визволення апостола Петра з темниці 1836. Папір, сепія, олівець
  • Розп'яття 1850
  • Покарання колодкою. 1856-57. (малюнок із серії «Притча про блудного сина»)
  • Дослідники спадщини Кобзаря підкреслюють, що поетичних творів Шевченка до нас дійшло понад 240, а мистецьких – олійних картин, акварелей, сепій, офортів, малюнків – майже 1200. Сама ця кількість свідчить про його глибоку закоханість у малярство.


База даних захищена авторським правом ©vaglivo.org 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка